Verlichtings- en alcoholcontrole

Afgelopen dinsdag 12 oktober vond er weer een verlichtings- en alcoholcontrole plaats in Steenwijk. De politie heeft in totaal 400 auto’s gecontroleerd. Hierbij werd gecontroleerd op alcohol en drugs gebruik.

Tijdens de controle werd er bij 6 bestuurders alcohol geconstateerd en bij twee bestuurders werd druggebruik geconstateerd. De bestuurders waarbij geen alcohol of drugs geconstateerd werd, ontvingen van een VVN vrijwilliger een BOB sleutelhanger.

Naast de controle op alcohol werd er ook de fietsverlichting gecontroleerd. Er zijn in totaal 150 fietsers gecontroleerd. Achttien fietsers beschikten niet over de noodzakelijke verlichting waarvan er twaalf fietser een procesverbaal ontvingen voor het niet voeren van de noodzakelijke fietsverlichtingen De VVN vrijwilligers repareerden vervolgens het licht zodat de fietser nu op een veilige manier zijn weg kon vervolgen.

Dit zal zeker niet de laatste controle zijn en een gewaarschuwd mens telt voor twee. Dus zorgt dat je je fietsverlichting op order hebt, zodat je gezien wordt en je je veilig door het verkeer kan begeven.