Verkeersvoorlichting

VVN Steenwijkerland verzorgt ook verkeersvoorlichting. De voorlichting kan bestaan uit uiteenlopende activiteiten.

Dit kan bijvoorbeeld voor een kinderdagverblijf zijn. VVN beschikt over materialen waarmee parcours met verkeerssituaties opgebouwd kan worden. De kinderen van de omvang kunnen vervolgens met hun fiets, lopend of met hun skelter het parcours afleggen. Bij het afleggen van het parcours krijgen ze voorlichting en uitleg van de VVN vrijwilligers.

Ook kan VVN medewerking verlenen aan een buitenspeeldag. VVN heeft verschillende materialen om de voorlichting te ondersteunen. Hierbij kun je denken aan dronkemansbrillen, reactietester. De vrijwilligers denken graag mee en een leerzame verkeersvoorlichting verzorgen.